dobra prognoza

 

Niektóre zjawiska i zależności są tak oczywiste, że aż niezauważalne. Poświęcam im czasem fragment uwagi. Dawid Podsiadło w genialnym „fal, nie ma fal” brzmi mi w uszach, gdy o tym piszę. Fala wynika z sił wiatru, który z mądrym jego wykorzystaniem zwiastuje ruch dryfującej łodzi. Ruch to wymiana, której brakuje zatęchłej zatoce. Ruch to życie oraz przeżycie każdej branży. Jest nią również Sprzedaż.

 

W harmonii wszystko się zgodzi również wtedy, gdy nuta będzie obok dźwięku teoretycznie właściwego. Postawiona tam jednak nie przez przypadek jak to ma miejsce przy tzw. fałszu. Nie tylko zgodzi się, a eksploduje pozytywnymi doznaniami w mózgu. Zrozumiałem to wsłuchując się w niezwykły sposób śpiewu Igora Herbuta [LemON], przy czym nuta obok pasuje dlatego, że Muzyk umieszcza ją tam w sposób zaplanowany, by dać odbiorcy poczuć jak tam postawiona współgra z resztą muzycznego tła, wydobywając przy tym ferię dźwięków pozornie ukrytych i okazując zmysłom, że pudełko kredek w podstawowych kolorach rozbito na barw nieskończoność. Z jakichś powodów tak jest w Muzyce, że uderzenie stopy perkusji na "dwa” jest tak samo dobre jak to częściej słyszane na „raz” i uwypukla „dźwięki-sąsiadki”, które cały czas są obecne, choć mniej aktywnie, dając słuchającym impuls charakterystycznego gibania podyktowanego kończynom ciała przez rytm reggae. Odchodząc od pięciolinii „dźwięk obok" alegorycznie pasuje być może poza Muzyką, w branżach teoretycznie poukładanych i uporządkowanych latami przyzwyczajeń. Jest nią również Sprzedaż. Parasol stworzony na deszczową pogodę przysłuży się jego właścicielowi również w pełnym słońcu. 

 

Istnieje osobliwa prognoza, bo choć związana z pogodą w pełni paradoksalnie jest od niej niezależna. Z punktu widzenia Sprzedaży jest to dobra prognoza. Każda pogoda jest dobra na sprzedaż. Pogoda wpływa bezpośrednio na samopoczucie człowieka, na postrzeganie przez niego rzeczywistości i odbiór bodźców, co jest pośrednią przyczyną dopływu tlenu w krwioobiegu sprzedażowym. Wchodząc w klamrę skrótu myślowego podczas gdy latem odczuwamy potrzebę ochłodzenia, zimą szukamy możliwości ogrzania. W przedłużającym się lub pojawiającym się z zaskoczenia deszczu szukamy schronienia i produktów użytkowych z kategorii wodoodporne, a w spiekocie słońca tych z filtrem UV. Mimo że istnieją branże sezonowe skorelowane ściśle z porami roku Sprzedaż jako zjawisko rozumiane całościowo oraz jako proces i przyczyna pierwszego oraz n-tego kontaktu Sprzedający-Kupujący znalazła swoją przestrzeń we wszystkich możliwych warunkach atmosferycznych. Z punktu widzenia Sprzedaży jest to dobra prognoza. Sprzedaż odnajduje się w każdej sytuacji pogodowej będąc wsparta kreatywnością ludzką dopasowującą ją do aktualnej potrzeby. Kreatywnością niezbędną każdej Sprzedaży, by wzorem Małego Księcia w kapeluszu dostrzec "boa zamkniętego". Sprzedaż rozgościła się na dobre i wybrzmiewa dumnie również w docierającym do ucha zwrocie "Sponsorem prognozy pogody był [...]". Raczej nie mogło być inaczej. Każda pogoda jest dobra na sprzedaż. Nieocenione znaczenie ma ludzka wyobraźnia wykorzystana w Sprzedaży oraz innych branżach, w tym w twórczości muzycznej, a wspomniany Dawid Podsiadło utworem „fal, nie ma fal” pokazał jak trzema słowami, łamiąc wersy, akcenty, takty i nuty stworzyć przebój.

 

Niektóre zjawiska i zależności są tak oczywiste, że aż niezauważalne. Kończąc wątek przytaczam amatorskie wersy dość mocno wpasowujące się w temat. Dotykam tajemnicy Sprzedaży od lat i wiem, że posiada ważną cechę, która jest być może kluczową zdolnością. Opisuję ją po swojemu.

­

Raz łagodność, raz zaciętość 

zwykła prezentować,
celowo wyważona, 

bo sama sobie sądem.
Choć z reguły woli 

siłą rąk wiosłować, 
wykorzysta czasem bezruch, 

by popłynąć z prądem. 
Zostawiona na ugorze 

lub żniwach kreatywności,
od skrajnej niechęci 

po natchnienia wenę, 
sprytnie wypełniła 

wachlarz możliwości 
od "za żadne skarby" 

po "za wszelką cenę".

­

|Jej zmienność| © Janusz Zacharewicz