Niektóre zjawiska i zależności są tak oczywiste, że aż niezauważalne.
Poświęcam im czasem fragment uwagi. Dawid Podsiadło w genialnym „fal, nie
ma fal” brzmi mi w uszach, gdy o tym piszę. Fala wynika z sił wiatru, który z
mądrym jego wykorzystaniem zwiastuje ruch dryfującej łodzi. Ruch to wymiana,
której brakuje zatęchłej zatoce. Ruch to życie oraz przeżycie każdej
branży. Jest nią również Sprzedaż.
W harmonii wszystko się zgodzi również wtedy, gdy nuta
będzie obok dźwięku teoretycznie właściwego. Postawiona tam jednak nie przez
przypadek, jak to ma miejsce przy tzw. fałszu. Nie tylko zgodzi się, a
eksploduje pozytywnymi doznaniami w mózgu. Zrozumiałem to wsłuchując się w
niezwykły sposób śpiewu Igora Herbuta [LemON], przy czym nuta obok pasuje
dlatego, że Muzyk umieszcza ją tam w sposób zaplanowany, by dać odbiorcy
poczuć, jak tam postawiona współgra z resztą muzycznego tła, wydobywając przy tym
ferię dźwięków pozornie ukrytych i okazując zmysłom, że pudełko kredek w
podstawowych kolorach rozbito na barw nieskończoność. Z jakichś powodów tak
jest w Muzyce, że uderzenie stopy perkusji na "dwa” jest tak samo
dobre jak to częściej słyszane na „raz” i uwypukla
„dźwięki-sąsiadki”, które cały czas są obecne, choć mniej aktywnie, dając
słuchającym impuls charakterystycznego gibania, podyktowanego kończynom ciała
przez rytm reggae. Odchodząc od pięciolinii, tzw. dźwięk obok alegorycznie
pasuje być może poza Muzyką, w branżach teoretycznie poukładanych i
uporządkowanych latami przyzwyczajeń. Jest nią również Sprzedaż. Parasol
stworzony na deszczową pogodę przysłuży się jego właścicielowi również w pełnym
słońcu.
Istnieje osobliwa prognoza, bo choć związana z pogodą
w pełni, paradoksalnie jest od niej niezależna. Z punktu widzenia Sprzedaży
jest to dobra prognoza. Każda pogoda jest dobra na
sprzedaż. Pogoda wpływa bezpośrednio na samopoczucie człowieka, na
postrzeganie przez niego rzeczywistości i odbiór bodźców, co jest pośrednią
przyczyną dopływu tlenu w krwioobiegu sprzedażowym. Wchodząc w klamrę
skrótu myślowego, podczas gdy latem odczuwamy potrzebę ochłodzenia, zimą
szukamy możliwości ogrzania. W przedłużającym się lub pojawiającym się z
zaskoczenia deszczu szukamy schronienia i produktów użytkowych z kategorii
wodoodporne, a w spiekocie słońca tych z filtrem UV. Mimo że istnieją
branże sezonowe skorelowane ściśle z porami roku Sprzedaż jako zjawisko
rozumiane całościowo oraz jako proces i przyczyna pierwszego oraz n-tego
kontaktu Sprzedający-Kupujący znalazła swoją przestrzeń we wszystkich możliwych
warunkach atmosferycznych. Z punktu widzenia Sprzedaży jest to dobra prognoza.
Sprzedaż odnajduje się w każdej sytuacji pogodowej, będąc wsparta kreatywnością
ludzką dopasowującą ją do aktualnej potrzeby. Kreatywnością niezbędną każdej
Sprzedaży, by wzorem Małego Księcia w kapeluszu dostrzec "boa
zamkniętego". Sprzedaż rozgościła się na dobre i wybrzmiewa dumnie również
w docierającym do ucha zwrocie "Sponsorem prognozy pogody był
[...]". Raczej nie mogło być inaczej. Każda pogoda jest dobra na
sprzedaż.
Nieocenione znaczenie ma ludzka wyobraźnia
wykorzystana w Sprzedaży oraz innych branżach, w tym w twórczości muzycznej, a
wspomniany Dawid Podsiadło utworem „fal, nie ma fal” pokazał jak trzema
słowami, łamiąc wersy, akcenty, takty i nuty stworzyć przebój. Kończąc myśl
przytaczam amatorskie wersy, dość mocno wpasowujące się w temat. Dotykam
tajemnicy Sprzedaży od lat i wiem, że posiada ważną cechę, która jest być może
kluczową zdolnością. Opisuję ją poniżej.
Raz łagodność, raz zaciętość
zwykła prezentować.
Celowo wyważona,
bo sama sobie sądem.
Choć z reguły woli
siłą rąk wiosłować,
wykorzysta czasem bezruch,
by popłynąć z prądem.
Zostawiona na ugorze
lub żniwach kreatywności,
od skrajnej niechęci
po natchnienia wenę,
sprytnie wypełniła
wachlarz możliwości,
od "za żadne skarby”
po "za wszelką cenę".
|Jej zmienność| © Janusz Zacharewicz
PS. Niektóre zjawiska i zależności są tak oczywiste, że aż niezauważalne. Być może uda się dostrzec przynajmniej część z nich.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
dziękuję za komentarz