Jesień za pasem, a
mimo że czas przemija dokładnie jak zawsze, refleksja nie przychodzi zawsze.
Zajmując się na co dzień Sprzedażą, mam wpływ na jej obraz i kształt,
niezależnie od tego, czy mi się to podoba, czy niekoniecznie. Wpływ raczej w
skali mikro, ale morze składa się z kropel. Mam potrzebę zauważyć, że nie
dotyczy to wyłącznie tzw. okienka aktywności zawodowej, które może trwać
przykładowo lat dwadzieścia pięć, bo obserwujący ludzie w postaci kupujących,
współsprzedających produkt/ usługę, czy mniej lub bardziej biernie
przyglądających się bliskich, wychodzą poza indywidualny czasookres
sprzedażowej pracy, który nakreślamy na linii życia. Podobnie jest z piekarnią,
która urzeka (bądź przeciwnie) zapachem i smakiem wytwarzanego pieczywa, przez
co wspomina się ją przez lata, a może większość życia, podświadomie porównując
wszystkie inne do niej, nawet jeśli piekarnia od lat już nie istnieje. Czy
wpływ, o którym wspominam może być negatywny i wywoływać skojarzenia, z których
nie powinienem być zadowolony? Oczywiście, choć z reguły bieżąca potrzeba w
umyśle przykrywa to, co mniej pilne.
 
Ciężko mieć na względzie w rutynowych czynnościach, że co ważne nie zawsze jest pilne i tak jak czynimy założenia, czy plany dnia, tygodnia, miesiąca, kwartału, [...], choć nie musimy tego robić, zostawiamy (choćby na koniec dnia dzisiejszego) indywidualne ślady. Najczęściej są to niespisane i niematerialne, choć dające się ogarnąć ludzkim wspomnieniem historyczne dowody sprzedażowej skuteczności obok równie ważnych, jak praktykowania (lub nie) życzliwości, kierowania się (lub nie) uczciwością, stosowania (lub nie) zasad fair play, zarówno w relacjach wypowiedzianych, jak i w niewerbalnych, łącznie z przekazem reklamowym zakładającym z góry brak czasu zabieganego Klienta, czy reżyserowane przez twórcę komunikatu niedopatrzenia. Jesień za pasem, a ja zatrzymuję się, by spojrzeć w aktywne póki co zawodowo okienko. Nigdy nie wiadomo, kiedy się zakończy, choć wiadomo, że tak będzie.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
dziękuję za komentarz